Pacjent otrzymuje e-receptę w jednej z trzech postaci:

  • papierowy wydruk informacyjny, podobny do papierowej recepty, na którym znajduje się kod kresowy do recepty i czterocyfrowy kod dostępu, a także wszelkie informacje potrzebne do zrealizowania recepty,
  • e-maila zawierającego wydruk w formie PDF,
  • wiadomości SMS, która zawiera kod dostępu do recepty i czterocyfrowy kod PIN.

Dwie ostatnie postaci e-recepty można uzyskać, jeśli posiadamy Internetowe konto Pacjenta. Warto mieć do niego dostęp, ponieważ znajdują się na nim dostępy nie tylko do e-recept, ale również do e-zwolnień i dostępnych wkrótce e-skierowań.

Jak zrealizować e-receptę w aptece?

  1. Pokazujemy farmaceucie wydruk informacyjny, który otrzymaliśmy od lekarza lub
  2. ściągamy na telefon PDF, który otrzymaliśmy w mailu i pokazujemy go farmaceucie lub
  3. Podajemy PESEL i kod pin z SMS-a.

Jeśli e-recepta zawiera kilka pozycji, leki możemy wykupić w kilku aptekach. Nie potrzebujemy do tego odpisów recepty. W każdej aptece pokazujemy wydruk lub podajemy kod PIN.

Recepty nie musimy realizować osobiście. Wystarczy, że osoba, która wykupuje dla nas leki posiada wydruk informacyjny lub kod PIN lub PDF z e-receptą.

Więcej informacji na stronie:

https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/erecepta

Dla osób niedowidzących