112 to numer alarmowy, bezpłatny i dostępny na terenie całej Unii Europejskiej zarówno dla telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Numer alarmowy 112 można wybrać w telefonie nieposiadającym karty SIM.

NA NUMER ALARMOWY 112 DZWOŃ GDY:

  • jesteś świadkiem lub ofiarą przestępstwa;
  • potrzebujesz pomocy medycznej albo gdy ktoś inny jej potrzebuje;
  • zauważysz wypadek, pożar lub katastrofę lub inne zagrożenie osób lub mienia;
  • dochodzi do zagrożenia bezpieczeństwa i porządku publicznego.

JAK POSTĘPOWAĆ DZWONIĄC NA NUMER ALARMOWY 112

  1. Poczekaj na zgłoszenie się operatora.
  2. Podaj dokładne miejsce, w którym potrzebna jest pomoc: miejscowość, ulicę, numer domu i mieszkania, charakterystyczne punkty.
  3. Powiedz co się stało.
  4. Odpowiadaj na pytania operatora.
  5. Wykonuj polecenia operatora.
  6. Nie rozłączaj się.
  7. Zadzwoń ponownie na numer 112, jeśli sytuacja ulegnie zmianie.

PAMIĘTAJ!!!

Dzwoniąc na linię alarmową bez potrzeby i uzasadnienia, BLOKUJESZ linię telefoniczną osobie, która naprawdę może potrzebować pomocy.  Zastanów się zanim zadzwonisz, TY też kiedyś możesz potrzebować pomocy!

Statystyki zgłoszeń – styczeń 2020 r.

Źródło: https://www.gov.pl/web/numer-alarmowy-112

Dla osób niedowidzących