Pacjent otrzymuje e-receptę w jednej z trzech postaci:
- papierowy wydruk informacyjny, podobny do papierowej recepty, na którym znajduje się kod kresowy do recepty i czterocyfrowy kod dostępu, a także wszelkie informacje potrzebne do zrealizowania recepty,
- e-maila zawierającego wydruk w formie PDF,
- wiadomości SMS, która zawiera kod dostępu do recepty i czterocyfrowy kod PIN.
Dwie ostatnie postaci e-recepty można uzyskać, jeśli posiadamy Internetowe konto Pacjenta. Warto mieć do niego dostęp, ponieważ znajdują się na nim dostępy nie tylko do e-recept, ale również do e-zwolnień i dostępnych wkrótce e-skierowań.
Jak zrealizować e-receptę w aptece?
- Pokazujemy farmaceucie wydruk informacyjny, który otrzymaliśmy od lekarza lub
- ściągamy na telefon PDF, który otrzymaliśmy w mailu i pokazujemy go farmaceucie lub
- Podajemy PESEL i kod pin z SMS-a.
Jeśli e-recepta zawiera kilka pozycji, leki możemy wykupić w kilku aptekach. Nie potrzebujemy do tego odpisów recepty. W każdej aptece pokazujemy wydruk lub podajemy kod PIN.
Recepty nie musimy realizować osobiście. Wystarczy, że osoba, która wykupuje dla nas leki posiada wydruk informacyjny lub kod PIN lub PDF z e-receptą.
Więcej informacji na stronie: